Monday, January 20, 2025

Анна Божкова: Успешният хотелски продукт включва индивидуалност, гъвкавост и адаптивност

Share

Анна Божкова, управител на Arte Spa&Park Hotel Velingrad и комплекс Kashmir Wellness & Spa Hotel Velingrad

Вижте статията в bpoi 4/2024 на уебсайта на GPAD

Какви са характеристиките на успешния хотелски продукт?

Ако трябва да търсим ясни, точни и измерими индикатори за успешен хотелски продукт, това са: брутна печалба, заетост на хотела, средна цена и оценки на удовлетвореността на външни гости (туристи) и вътрешни гости (служители).

За нас успехът на хотелския продукт зависи от горните показатели, както и от индивидуалността, диференцираното обслужване, гъвкавостта и способността за адаптиране – както към променящия се пазар, така и към променящите се нужди на нашите гости. За нас успешен продукт е този, който предизвиква емоции, оставя следа и гостът няма търпение да се върне, за да го изпита отново.

Как темите за ESG политиките и тенденциите за устойчиво развитие променят пазара?

Ако при другите бизнеси ESG политиката може да се нарече „млада“, то в нашия бранш тази тенденция е наложена отдавна, облечена в друг термин – „устойчив туризъм“.

Това означава „туризъм, който отчита своето настоящо и бъдещо въздействие върху икономиката, обществото и околната среда и отговаря на нуждите на посетителите, индустрията, природата и приемащите общности“.

В този смисъл нашият пазар отдавна трансформира и моделира нашите дейности, така че да не се занимаваме само с посрещането и обслужването на гостите в хотела, но и да работим за развитието на дестинацията, местния просперитет, социалната справедливост, благосъстоянието на общността и културното богатство , удовлетвореността на посетителите, биоразнообразието и ефективното използване на ресурсите. Благодарение на това можем да предложим много по-разнообразен продукт, който да отговаря на нуждите както на нашите гости, т.е. освен настаняване, закуска и СПА, можем да предложим и преживяване – например концерт, което пряко засяга културната развитие на района и нашите вътрешни гости. Ние се трансформираме в по-разнообразна услуга с повече партньори.

Какви са възможностите за зелено финансиране в хотелиерството?

Като цяло в Европа все още има ограничено търсене на зелено финансиране и липса на достатъчно инструменти за прилагането му, но ако се съсредоточим върху финансирането в по-малки обеми, през последните години се появиха няколко програми, които помагат за развитието на зелената икономика дори в нашата сектор. Налични са по-големи програми за енергийна ефективност (фотоволтаични системи), програми за закупуване на алтернативни видове транспорт (например електробус за транспорт) и много малко програми за цифровизиране на процесите за намаляване на консумативите. Накратко, възможностите все още са ограничени, но нарастват.

Прочетете повече

Местни новини