12.02.2024 г
51
Тази година глобалният търговец на мебели за дома отвори четири нови магазина в България и надгради други четири до най-новата концепция Store 3.0
За финансовата 2023/2024 година JYSK постигна EBIT от 34,6 милиона лева и оборот от 598 милиона лева. лв. Резултатите обхващат дейността на магазините JYSK в България и Дистрибуционния център в Божурище. Глобалният търговец на дребно за обзавеждане за дома също инвестира, за да намали вече конкурентните си цени през фискалната 2023-2024 година. Резултатите обхващат една година от 1 септември 2023 г. до 31 август 2024 г
През финансовата 2023/24 г. несигурността и безпокойството продължиха по целия свят и въпреки че инфлацията намаля, потребителите все още чувстваха необходимостта да приоритизират разходите си. JYSK продължи да бъде първият избор на клиентите за продукти за домашен и интериорен дизайн, а конкурентните цени за висококачествени продукти привлякоха клиенти в 55 магазина в цялата страна.
През 24 финансова година EBIT се увеличи с 14,1% до 34,6 милиона PLN. лв., а оборотът намалява с 0,5% до 598 млн. лв. лв. „Много съм доволен от нашите резултати за финансовата 2023-2024 г. Нашите служители в магазините, дистрибуторския център и централата отново демонстрираха възхитителна ангажираност и страхотно мислене, поставяйки клиента на първо място. Благодарение на тяхната упорита работа поставихме рекорди по оборот и брой нови клиенти и постигнахме едно от най-високите увеличения на EBIT“, казва Алекс Брату, директор на JYSK за Румъния и България.
Инвестиции в растеж и устойчиво развитие
През 24 финансова година JYSK отвори 4 нови магазина в България: Карлово, Елин Пелин, Равда и Велинград, а също така реновира 4 по-стари магазина, които бяха модернизирани до най-новата концепция Store 3.0.
През миналата финансова година JYSK изчисли емисиите на парникови газове и постави нови цели, за да отговори на изискванията на международно признатата инициатива Научно базирани цели в съответствие с Парижкото споразумение.
JYSK възнамерява да намали емисиите на парникови газове в заводите си с 50,4% до 2032 г. и цел до края на фискалната 2028 г. SBTi да има 72,5% от доставчиците с одобрени цели за емисии.
„Устойчивостта е ключова част от нашия ангажимент към нашите клиенти, служители и планетата. Искаме да направим своята част, за да намалим въздействието си върху климата и да направим устойчивостта достъпен избор за нашите клиенти, които пазаруват от JYSK на страхотни оферти, казва Брату.
Поглед в бъдещето
След няколко години на висока инфлация се очаква световният пазар на дребно да остане непредсказуем и под натиск от високите оперативни разходи. Сегашното ниско потребителско доверие се очаква леко да нарасне.
През пролетта на 2025 г. JYSK ще отвори първите си магазини извън Европа в Казабланка, Мароко. Финансовата 2024/25 е и последната година с настоящата стратегия „Безпроблемно и по-близо до клиента“. В ход е подготовката за друга успешна стратегия за JYSK, която се основава на солидната основа на ценностите на JYSK – търговец на дребно, колега и корпоративен дух.
Финансова 2023/24 година в цифри (Магазини и разпределителен център Божурище):
Оборот за 24-та финансова година: 598 млн. лв.
Ръст на оборот: 0,5%
EBIT 24-та фискална година: 34,6 млн. лв.
Ръст на EBIT за FY23: 14,1%
Брой служители: 769
Брой нови магазини: 4
Брой модернизирани магазини: 4