20.11.2024 г
60
На 20 септември Министерският съвет реши те да бъдат прехвърлени към Столичната община
„Районна администрация София-град стартира процедурата по прехвърляне на собствеността веднага след решението на Столичния общински съвет, но тези процеси не зависят от администрацията, а от други институции, ръководени от собствените си срокове за изпълнение“, допълни той. съобщава областната администрация на страницата си във Фейсбук. Всички етапи от прехвърлянето на собствеността на стадион “Георги Аспарухов” приключиха със заповед от вчера, която беше изпратена за изпълнение до кмета на София и кмета на район “Подуяне”. „Областната администрация на град София надлежно и в срок изпълни всичко необходимо, официално бъдещето на стадион „Георги Аспарухов“ е в ръцете на Столична община и Васил Терзиев“, твърдят още от областната администрация.
Коментарът е в отговор на публикация на Терзиев, който малко по-рано съобщи, че от 20 септември Министерският съвет е решил да прехвърли собствеността на стадион „Георги Аспарухов“ и всички части от спортен комплекс „Герена“ на Столична община в ж. комуната непрекъснато получавали запитвания какво се случва с имота. Столичният кмет очерта и стъпките, които трябва да се предприемат:
➡️ Войводата в изпълнение на решението на Министерския съвет да организира събирането на всички необходими документи, свързани със сключването на договора за прехвърляне на недвижим имот и вписването му в Службата по вписванията. Те включват акт за държавна собственост, данъчна оценка и предоставяне на скици на недвижими имоти.
➡️ войводата следва да издаде решение за безвъзмездно прехвърляне на собственост върху недвижими имоти, в което същите да бъдат описани подробно и да бъде посочена тяхната данъчна оценка. Тази наредба определя общия размер на данъчните оценки за всички имоти, които се облагат с 2% от общите разходи и 20% от ДДС върху общите разходи, които Столичната община трябва да плати за сметка на местната власт. В наредбата е посочен и размерът на таксата за вписване на договора, която Столичната община заплаща за сметка на Агенцията по вписванията.
➡️Войводата трябва да подготви договор за безвъзмездно прехвърляне на имущество, който той и кметът на столичната община подписват. Подписаният договор се представя от районната администрация за регистрация в Службата по вписванията, като след регистрация всяка страна получава по 1 оригинал.
➡️ Тогава собствеността върху имота се прехвърля между представители на Провинциалния съвет и Столичната община.
➡️ Столична община изпраща на Район Подуяне съгласие за изготвяне на актове за общинска публична собственост за новопридобити имоти и вписването им в Службата по вписванията.
➡️ Общинският съвет на Митрополията решава с решение как, на кого и за какъв срок да се предостави в ползване недвижимият имот.
За да се осъществи процесът по придобиване на имотите и да не се налага да ги връща на държавата, Столичната община има пет години за това (в момента са 4 години и 10 месеца). Така общината ще може да си сътрудничи с “Левски” в процеса на изграждане на ново съоръжение за “сините”.