Емилия Геновска, Мила Геновска, СТОЛ България
Вижте статията в bpoi 6/2024 под връзката GPAD
– Как започна вашата история в света на италианските мебели преди 30 години?
– Нашата италианска история започва в Словения преди 30 години. Ние представлявахме ексклузивен производител на офис мебели – компанията “STOL Словения”, с която реализирахме множество проекти за обзавеждане на банки, представителни обществени пространства и частни компании в първите години на промените в страната ни. За съжаление приватизацията не е единствената страна, в която се случват провали. Словенският завод беше приватизиран и малко след това “STOL Словения” затвори врати.
През този период, след голямото търсене на офис мебели, на пазара се появи търсене и на мебели за дома. Словения не успя да ни предложи нито модерен дизайн, нито конкурентни цени в това отношение.
Преди да навлезем в мебелната индустрия в Италия, няколко години си сътрудничихме и с производители от Испания. Страхотно партньорство, което за съжаление беше отново прекъснато от финансовата криза през 2008 г., която сериозно засегна испанската мебелна индустрия. Под влиянието на глобалните финансови фактори, испанската мебелна индустрия страда най-вече от собствените си недостатъци – ниска мобилност, особено креативност по отношение на стила, непознаване на ценовата политика и нивото на световната конкуренция и липсата на модерен маркетинг.
Така нашите пътища през мебелната индустрия от 1994 до 2000 г. през Словения и Испания стигнаха до Италия по естествен, логичен и търговски начин.
Италия, която предлага най-високия дизайн, качество, гъвкавост, креативност и иновации в света на мебелите.
– Кои марки първи започнаха да си сътрудничат?
– Има над 110 италиански марки, с които си сътрудничим активно! И това не са само мебели. В Италия си сътрудничим с всички индустрии, свързани с интериорния дизайн. Представляваме фирми, специализирани в производството на осветителни тела и системи, декорации, врати, кухни и гардероби по проект, облицовки и настилки, градински мебели и дори фин костен порцелан.
Но първите най-значими и определящи марки от Италия, които представихме на нашия пазар, бяха три.
SMANIA – през далечната 2000 година този производител направи революция в мебелната и дизайнерската индустрия, като въведе венге в интериора. Това е марка, която определено ни освободи от червено-оранжевите цветове на дървото в интериора и постави основите на стилни и елегантни мебелни линии.
FENDI CASA – отново през 2000 г. една уникална и предприемчива италианка въвежда висшата мода в мебелите. Това беше първото партньорство за висша мода и интериорен дизайн! Дизайнерски дамаски, кожа, декоративни шевове, престижни материали и линии в мебелите! Беше истинска революция!
VISIONNAIRE – в един мрачен есенен ден на 2005 г. ни посети представител на неизвестната тогава марка VISIONNAIRE. Той посети няколко големи местни шоурума за мебели без успех. Благодарение на нас бързо ще разберете философията на предлаганото от марката. Това беше различно, иновативно ново начало в интериора. VISIONNAIRE създаде концепцията за glam в мебелите и интериора. Днес тази марка е сред първите три в света на престижното обзавеждане и начин на живот.
Смея да се гордея, че STOL първи улови тези революционни моменти в света на мебелите и интериора и първи ги представи на взискателните си клиенти. Смея да се гордея, че STOL първи утвърди позициите си и все още е лидер на пазара в предлагането на най-ексклузивните марки в света на мебелите.
– Какви качества търсите в италианските производители, с които работите?
– На първо място креативност в дизайна.
Качество разбира се, но качеството на италианските мебели е безспорно, то е абсолютно задължително.
Гъвкавост и коректност в отношенията.
Поемане на отговорност.
Нашите избрани партньори от Италия имат всички тези характеристики.