Пепа Запрянова, управител, хотел Визуализация – Пловдив
Вижте статията в bpoi 4/2024 на уебсайта на GPAD
– Къде виждате силните страни на индустрията и на кои модели трябва да се обърне повече внимание? Как оценявате пазарната среда?
– Ако трябва да сравним ситуацията преди и след Covid-19, по време на пандемията бизнесът беше блокиран на всички нива. Сега, когато пазарът се променя, клиентите започват да обръщат повече внимание на качеството на офертата. Сякаш и цената е изиграла роля. Но когато цената отговаря на всички фактори, от които е съставена и те са добре балансирани, клиентът остава доволен.
– Какви са тези фактори?
– Първо да се заемем със сградата, тоест материалната база. Трябва да е модерно. Друг важен фактор е, че е модерно обзаведен. Необходимите характеристики включват обслужване – то е много важно за формирането на цената. Местоположението също е важно. И когато балансираме всички тези фактори, желанието на клиента ще бъде удовлетворено.
– Споменахте услугата, тя винаги е основният фактор, но виждаме и нови тенденции в търсенето на клиентите. Какво е предизвикателството?
– В момента най-важното е да се фокусираме върху обслужването, това е най-голямото предизвикателство в настоящата ситуация. В тази ниша има много голяма дупка. Младите хора не са готови за работа и е много трудно да се постигне златна среда както като качество, така и като адаптиране към политиката на дадено заведение при набиране и подбор на персонал. И основно за цялата индустрия.
– Оставам с впечатлението, че говорите за смяна на поколенията в нашето общество. Това, което наистина виждаме, е разликата в работната етика и разбирането за дисциплина между поколенията. Пазарът на труда обаче скоро ще се състои предимно от т. нар. младо поколение. Какви са начините за балансиране на политиката на работното място?
– Трябва да започнем да съчетаваме обучението с практиката. Говоря за университети и профилирани гимназии, както е в туризма. Нека започнем да набираме стажанти за стажове при нас. Така можем да добием точна представа за качеството на персонала и да го обучим на конкретни принципи на работа от самото начало. Това означава, че бизнесът трябва да започне да инвестира в обучение. Докато предприемачите не предприемат тази стъпка, ситуацията няма да се промени.